Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

5 redenen waarom snacken goed is voor u.

Afbeelding-Snacken

5 Tips

  1. U kunt de voedingsbehoeften van uw lichaam een handje helpen door dagelijks enkele snacks te nemen. Het snacken van fruit en groenten kan u helpen bij het nemen van vijf porties per dag, terwijl snacks gebaseerd op zuivel kunnen helpen bij het binnenkrijgen van waardevolle proteïnen en calcium.
  2. Vaker eten kan vaak helpen bij het verstandiger eten wanneer het aankomt op de tijden van eten. Als u weet dat u vaker zult eten, kunt u uzelf leren dat u iedere keer dat u iets eet genoegen neemt met iets minder, aangezien u weet dat u binnen een paar uur weer iets zult eten.
  3. Gezonde, geportioneerde snacks kunnen een belangrijke rol spelen in uw dagelijkse voeding en u helpen niet meer te grijpen naar die ongezonde traktaties die de kilootjes eraan doen komen.
  4. Het snacken van gezonde voedingsmiddelen kan helpen bij het wegblijven van het  hongergevoel en zorgen voor een constante energiestroom om uw dag door te komen.
  5. Het mooie van gezond eten is dat fruit, groenten en volkoren granen die rijk zijn aan vezels, relatief weinig calorieën per hap bevatten. Dat betekent dat u iedere paar uur iets kunt eten en toch genoeg en kwalitatief eet – zonder grote hoeveelheden calorieën binnen te krijgen.

Snack slimmer

  • Vervang uw chocoladereep door een proteïnereep en bespaar 120 kcal.
  • Vervang uw chips door geroosterde sojanootjes en bespaar 70 kcal.