Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

Doorbreek de jojo-dieetcyclus

Afbeelding-Jojo

Bij jojo diëters gaat hun gewicht op en af en blijft het zelden stabiel. Het is al langer bekend dat mensen eerder gaan jojo’en als ze afvalmethoden aanhouden die te strikt zijn om op lange termijn vol te houden. als een kleine afwijking van het dieet steeds vaker voorkomt, dan valt men al snel weer terug in de oude gewoontes en gaat het gewicht weer omhoog, waardoor de cycus weer van vooraf aan begint.

Er is niets mis met ambitieus zijn en enthousiast zijn om uw gewicht onder controle te krijgen. Het hebben van verlangen en de drive om uw doelen te halen is de helft van het gevecht om er ook daadwerkelijk te komen. Bedenk wel dat het te erg proberen en vooral te snel willen afvallen juist tot falen kan leiden. Wees realistisch over hoeveel u in één keer kunt veranderen en accepteer wat deze veranderingen kunnen betekenen in de vorm van gewichtsverlies.

Het behouden van uw vooruitgang is een bewezen strategie om op koers te blijven. Het vinden van ondersteuning is dat ook. Trainingsmaatjes zijn erg fijn en sommige mensen hechten veel waarde aan het vinden van steun in online gemeenschappen. Wees uiteindelijk flexibel en leer van uw fouten. Als u een trainingsschema of nieuwe voeding probeert waar u niet echt van geniet, probeer dan iets anders. Onthoud dat het niet het doel is om zoveel mogelijk gewicht te verliezen in een zo kort mogelijke periode. U wilt een evenwichtig patroon van eten en training vaststellen dat u helpt uw gewicht omlaag te brengen en het daar ook te houden.

Het moge duidelijk zijn dat het oplossen van het jojo-dilemma voor een groot deel te maken heeeft met het veranderen van uw gewoontes, bijvoorbeeld het eten van kleinere maaltijden, maar wel vaker. Zorg ervoor dat u proteïnen eet bij iedere maaltijd. Plan vooruit, houd uw voortgang bij en roep hulp in indien nodig. Dit zijn allemaal dingen die helpen op weg naar succes. Een snelle spring richting de finish, gevolgd door een langzame tred in de andere richting, brengt u helemaal nergens. Als het neerkomt op succesvol gewicht verliezen, dan is een langzame maar gestage voortgang duidelijk de winnaar.