Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

Futloos en moe? Zo geef je je lichaam weer energie.

Afbeelding---Vitaliteid

We voelen ons allemaal wel eens futloos. Dan is het kwestie om niet bij de pakken neer te gaan zitten, maar te gaan zoeken naar wat jouw lichaam opnieuw energie kan geven: vitamines, de juiste voeding of de balans tussen rust en actie herstellen.

Het is niet abnormaal dat je je af en toe futloos en moe voelt. Werken, voor de kinderen zorgen, je huishouden onder controle houden, je sociale netwerk niet verwaarlozen… En in een tempo dat gemiddeld toch net iéts hoger ligt dan dat van je grootmoeder. Toch is het aan te raden om je lichamelijke gezondheid eens te laten onderzoeken via een bloedanalyse. Daaruit kan misschien al blijken dat je een vitamine- of mineralentekort hebt, of een verborgen ontsteking die energie vreet. De huisarts of een orthomoleculair kan je daarbij uitstekend helpen. Het kan ook helpen om je eetpatroon onder de loep te nemen. Voeding is onze brandstof, dat vergeten we soms. Houd je verbranding op gang door goed te ontbijten, regelmatig te eten en voor gezonde tussendoortjes te kiezen. Die geven je meer energie dan de hele dag vasten en je ’s avonds uitgehongerd op de warme maaltijd te storten. Kies ook voor trage suikers in je voeding: groenten, fruit en noten. Tenslotte is een goede nachtrust essentieel om futloosheid overdag tegen te gaan. Slaap voldoende, neem tijd om je in rust te ontspannen (denk aan een lang bad nemen, lezen, wandelen, yoga). Wissel dit minstens twee à drie keer per week af met flink wat actie: lopen, fietsen, zwemmen, dansen, springen of voetballen. Je lichaam krijgt energie door de juiste balans tussen rust en actie, overdrijf je met één van de twee, dan vreet dit aan je energieniveau. Wil je je lichaam en je eetpatroon eens laten analyseren contacteer mij dan via de contact pagina.