Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

Ga voor dat mooie lichaam deze zomer

Afbeelding---Body

Als de gedachte aan het dragen van een bikini u al in paniek brengt, onthoud dan dat het nog niet te laat is om uw lichaam in vorm te krijgen voor de zomer. Probeer enkele kleine veranderingen in uw voeding en dagelijkse routine door te voeren en u zult klaar zijn om naar het strand te gaan.

Kies verstandig

Het is belangrijk om gedurende de dag veel fruit, groenten, volkorengranen, magere proteïnen en magere zuivelproducten te eten. Deze voedzame voedingsmiddelen hebben veel minder calorieën per hap dan de minder gezonde voedingsmiddelen. Als u wilt snacken, neem dan fruit of groenten in plaats van snacks die rijk zijn aan calorieën en drink veel water in plaats van frisdrank.

De beste start

Diegenen die regelmatig ontbijten zijn beter in staat hun gewicht te beheersen, terwijl degenen die het ontbijt overslaan overcompenseren en te veel eten bij de lunch. Als u niet veel kunt verdragen tijdens het ontbijt, probeer dan eens een kommetje havermout met een beetje proteïnepoeder erdoor geroerd, wat fruit met wat kwark of yoghurt of een voedingsshake met melk en fruit.

Maak tijd om te trainen

gypsetgoddessHet is altijd een uitdaging om de tijd te vinden om te trainen, maar het is van vitaal belang wanneer u uw gewicht wilt beheersen. Als u moeite heeft om gedurende de dag tijd te vinden om een training in te passen, probeer dan uw wekker 30 minuten eerder te zetten zodat uw training al als eerste achter de rug is. Dit is een goed idee als u zich voorneemt om te gaan sporten, maar gedurende dag langzaam aan van dat idee afstapt. Als u geen ochtendmense bent, stap dan over op plan B. Een power-walk tijdens de lunch, waarbij u een collega kunt vragen om u te vergezellen en de motivatie heeft geen sessie over te slaan . Als u geen 30 minuten vrij kan maken, probeer dan 3 of meer minitrainingen. Het is namelijk prima om het aantal trainingsminuten in een dag bij elkaar op te tellen.

Stel uw doelen

Stel een meetbaar doel waarvan u weet dat het haalbaar is, en ga niet alleen “ik ga meer trainen”, maar “ik ga drie keer per week een stevige wandeling maken”. Of bepaal hoeveel u iedere dag wilt lopen en houd dat ook bij met een stappenteller of een smartphone met GPS. Het is echt een stimulans om op ieder moment van de dag te kunnen zien hoe ver u al bent met het bereiken van uw dagelijks doel. Het stellen van redelijke doelen die u ook daadwerkelijk kunt halen, zal leiden tot meer permantente veranderingen in uw levensstijl, wat weer leidt tot een succesvolle gewichtsbeheersing op lange termijn.

Vier uw succes

Als u het gevoel heeft dat uw motivatie afneemt, wat zo ongeveer bij iedereen wel gebeurt, herinner uzelf er dan aan waarom u er in eerste instantie mee bent begonnen. Houd focus op uw prestaties in plaats van op uw mislukkingen. Probeer minder aandacht te geven aan wat de weegschaal zegt en geef uzelf een schouderklopje voor alle goede gewoonten die u zich eigen maakt.