Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

Je libido verhogen doe je op deze 15 natuurlijke manieren

Afbeelding---LibidoVergeet Viagra, er zijn tal van andere natuurlijke manieren om je seksleven op te krikken. Zo blijkt uit recent onderzoek dat vitamine D het testeronniveau van mannen met 69 procent verhoogt, waardoor ze meer zin in seks krijgen. Met deze 15 natuurlijke libido boosters breng je de passie terug in je liefdesleven.

NOTEN
Pak wat nootjes! Deze zijn rijk aan testosteron-bevorderend zink en het zuur L-arginine wat de bloedstoeloop naar de geslachtsorganen bevordert.

Top-15-Ideas-For-A-Great-Couples-Workout-Routine-12SPORTEN
Van sporten krijg je meer energie, je lichaam geeft endorfine af die je een goed gevoel geeft en het bevordert ook de bloedstoeloop naar de geslachtsdelen. Natuurlijk krijg je er ook meer zelfvertrouwen van!

KRACHTTRAINING
Als je je testosteronniveau omhoog wil halen, probeer dan eens een intense krachttraining. Ga voor zwaardere gewichten en doe je tempo wat omlaag.

INTENSE CARDIO
In plaats van lange afstanden te rennen, kan je ook voor intervaltraining gaan met veel sprints. Hiermee geef je een grotere boost aan je testosteronniveau.

ANTIDEPRESSIVA
Een depressie heeft vaak een negatieve invloed op je libido, maar antidepressiva kunnen dit alleen nog maar erger maken. Spreek daarom met je dokter over mogelijke alternatieven.

BRENG JE MEDICATIE IN KAART
Andere medicatie kan ook invloed hebben op je seksuele behoefte. Ga daarom de bijwerkingen eens goed na en bespreek dit met je arts.

ANTICONCEPTIE
Bij sommige vrouwen kan ook de anticonceptiepil voor een verminderde zin in seks zorgen. Als je het gevoel hebt dat dit bij jou het geval is, probeer dan eens een ander merk of kies voor een ander middel.

SLAAP
Een onderzoek van de University of Chicago beweert dat te weinig slaap (vijf uur per nacht) het libido al met 10 tot 15 procent naar beneden haalt. Met een goede acht uur slaap heb je meer energie om ook nog andere dingen uit te voeren in bed!

ZONNESCHIJN
Vitamine D kan een boost geven aan je testosteronniveau en is essentieel voor de kwaliteit en hoeveelheid sperma. Zorg er dan ook in de winter voor dat je af en toe wat zonnestralen vangt en eet genoeg voedsel met vitamine D, zoals eieren, granen en vis.

MINDER SUIKER
Het eten van suiker kan het niveau van circulerend testosteron aantasten. Kies er daarom voor om wat minder te snoepen en maak je voedsel zoet met honing in plaats van suiker.

KRUIDEN
Kruidensupplementen zoals ginkgo biloba verhogen seksueel genot en behoefte, volgens een studie van de Universiteit van Californië. Het werkte in 91 procent van de gevallen bij de vrouwen en bij 76 procent van de mannen.

MINDER ALCOHOL
Alcohol helpt je ontspannen, maar kan ook voor erectieproblemen en onvermogen om klaar te komen zorgen. Volgens experts is het dan ook beter om het bij één glas wijn te houden als je een passionele avond tegemoet gaat.

STOP MET ROKEN
Smoken vernauwt de bloedvaten waardoor het bloed minder snel naar de geslachtsorganen stroomt. De Universiteit van Kentucky toonde met een onderzoek aan dat mannen die niet roken twee keer zo vaak seks hebben als mannen die wel roken.

libido-boost-1ONTSTRESSEN
Stress is een grote moodkiller als het om seks gaat. Vooral op vrouwen heeft dit een negatief effect. Probeer daarom eens yoga, tai chi of meditatie.

AFVALLEN
Het meedragen van teveel gewicht kan ook een negatief effect hebben op het libido. Dit kan uiteindelijk namen ook zorgen voor een minder goede bloeddoorloop. Ook kan afvallen je testosteronniveau verhogen.