Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

Met deze tips kom je perfect in vorm voor de zomer

sumerbodWil je vorm geraken voor de zomer? Wacht niet tot de laatste minuut! Als je nu begint, hebt je nog zo een zes weken of zo – genoeg tijd dus om serieus resultaten te zien voordat het bikini seizoen begint.

Ik moedig je nu aan, omdat veel mensen de neiging hebben om dit uit te stellen. Zoals in “Ik ga op reis naar de zon volgende week en ik kan zo niet gezien worden” een crash dieet een paar kilo’s verliezen in een week zou u iets minder onzeker kunnen maken in je zwembroek of bikini, maar als je echt vooruitgang wilt voordat het bikini seizoen er is, dan is het nu de tijd om te beginnen.
Je hebt nog een goede zes weken vóór de start van de zomer, dat is genoeg tijd dus om aan je strand body te werken van kop tot teen. En om echte resultaten te zien.

Zes weken tot zomer: dat is genoeg tijd om in vorm te geraken

Een veilige haalbare en snelle manier om gewicht te verlies is ongeveer 0,5 à 1 kg per week. Om 1 kg te verliezen in een week tijd, moet je je calorie evenwicht in de negatieve richting kantelen met ongeveer 500 calorieën per dag. Aangezien een halve kilo vet ongeveer 3500 calorieën inhoud, als je 500 van die opgeslagen calorieën verbrand elke dag gedurende een week, dan zal je ongeveer een halve kilo vet verliezen. Grotere mensen kunnen nog een beetje verder gaan – met een vermindering van 750 of zelfs 1000 calorieën per dag om een beetje sneller te verliezen.

a163f2a0-a4d8-11e3-868c-9580f10d4ede_630Thinkstock_SexySummerBodyAfhankelijk van uw lichaamsbouw zou je 2 of 5 kilo kunnen verliezen tegen begin juni en dat kan genoeg zijn om je een strand body te geven tegen het begin van de zomer. En met combinatie van dieet en lichaamsbeweging, is zes weken genoeg tijd om een merkbare veranderingen te zien in uw spieren en vorm als u enige serieuze tijd aan uw workouts besteedt.

Klaar om te beginnen? Hier zijn enkele dieet tips om er op uw best uit te zien tegen de zomer.

  • De beste manier om uw calorie ‘tekort’ te creëren is met een combinatie van dieet en lichaamsbeweging. Probeer niet gewoon om het ene of het andere te doen. En wel om deze rede, degenen wiens calorie behoeften niet zo hoog zijn om te beginnen kunnen misschien geen 500 calorieën per dag van hun maaltijden schrappen zonder te veel te bezuinigen (je moet niet onder de 1200 calorieën per dag gaan). En als u probeert om te veel te schrappen, is het niet alleen moeilijker om de hoeveelheid van uw voedingsbehoeften te verpakken in minder calorieën – hebt u niet genoeg energie om te oefenen/sporten. De ‘alleen oefenen’ aanpak proberen is ook moeilijk, omdat veel beweging ongeveer 500 calorieën verbranden – zoals een stevige uurtje non-stop zwemmen.
  • Focus u op het eten van die levensmiddelen die je het meest voeding geven voor het minste calorieën per hap. Groenten bovenaan de lijst, gevolgd door de laagste vet proteïne (vis en schaaldieren, pluimvee borst, eiwit, vet vrije zuivelproducten, proteïne poeder), gevolgd door fruit en vervolgens volle granen.
  • Zorg ervoor dat elke maaltijd en snack iets van eiwitten of proteïne bevat. Het zal u helpen om honger te krijgen tussen de maaltijden.
  • Bezuinigen op uw volle granen tijdens de eerste twee week om jezelf een beetje voorsprong te geven. Schrap ze niet volledig, maar bezuinigen op een portie of twee per dag, dat kan je helpen om wat calorieën te sparen. Zo lang als je veel groenten en fruit eet, moet je genoeg koolhydraten hebben om uw training van de nodige brandstof te voorzien.
  • Voorzichtig calorieën tellen is de sleutel, maar het is vaak één van de moeilijkste dingen om te doen. Dit is waarom maaltijdvervangingen zo goed werken – ze nemen het giswerk uit het calorieën tellen omdat je precies weet hoeveel calorieën er in zitten. Neem een voedingsshake gemaakt met plantaardige melk en eventueel iets van fruit voor twee maaltijden per dag, en richt je dan op groenten en eiwitten voor uw derde maaltijd. Houd uw snacks kleine en proteïne-rijk (zoals een proteïne reep of een kleine potje van yoghurt) en je zal je calorie-giswerk tot een minimum te beperken.

Hou mijn blog in de gaten want komende week zal ik je nog meer tips geven om je volledig klaar te stomen voor de zomer.Screen-Shot-2013-04-08-at-1.28.10-PM-copy-582x270