Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

Ontdek uw eigen trainingspersoonlijkheid

Afbeelding---WorkOut

Sommige mensen hebben niet enkel last van jojo-diëten, maar zijn ook jojo sporters. Het dan weer wel, dan weer niet doen van trainingen, dit zorgt ervoor dat u uw fitnessdoelen niet bereikt. We hebben 3 persoonlijkheden geïdentificeerd. Kijk er eens naar en bepaal onder welke groep u valt…

Martini trainer

U bent opgewonden en enthousiast over het starten van een nieuwe trainingsroutine?
Werkt u zo hard op de eerste en tweede dag dat u op dag drie nauwelijks nog kan bewegen?

Als u een martini-trainer bent, dan springt u er met beide benen tegelijk in, maar stopt u er ook snel weer mee omdat u enerzijds misschien niet het uithoudingsvermogen heeft om door te gaan of anderzijds in zo’n tempo door blijft gaan dat u ofwel een blessure oploopt ofwel het gezond verstand aangeeft dat u beter kunt stoppen.

U moet uzelf temperen:

  • Probeer slim te trainen, niet hard. Maak een schema om twee dagen per week te gaan trainen en bouw dat vervolgens uit.
  • Tijdens de eerste maand traint u op 50 tot 60% van uw kunnen en vervolgens brengt u dat percentage langzaam omhoog. Hierdoor zult u gemotiveerd op koers blijven.
  • Uw opwinding en enthousiasme zijn een geschenk dat kan leiden tot ongelooflijke successen als u een schema opstelt dat zwaarder wordt naarmate u aan kracht en uithoudingsvermogen wint en fitter wordt.

workout-partner-benefits-strengthMode trainer

Zorgt u ervoor dat u de juiste apparatuur voor iedere activiteit heeft?
Zorgt u er ook voor dat u de juiste outfit voor iedere activiteit heeft?

Als mode-trainer bent u altijd uitgerust met de nieuwste gadgets en apparatuur. Trost pronkt u met uw nieuwe, nog niet gebruikte lidmaatschap van de sportschool, u voelt zich geweldig door te zwaaien met uw lidmaatschapskaart en door de sportschool te slenteren. U komt in het ritme en kijkt ernaar uit  om de meer in vorm zijnde en energiekere u te laten zien, maar het leven neemt het weer van u over en uw bezoekjes aan de sportschool worden minder frequent, als u überhaupt nog gaat.

Uw persoonlijkheid moet meestal ter verantwoording worden geroepen:

  • Door met een vriend af te spreken om te gaan trainen of door u in te schrijven voor 6-wekelijkse cursussen komt u de eerste weken wel door. Gedurende deze eerste paar weken stoppen mensen het makkelijkst of dwalen ze af naar een andere trainingsstijl.
  • Gebruik uw modeverslaving alleen om u te belonen voor het ook echt volgen van het programma, want een nieuwe outfit of een leuke gadget moet een beloning zijn en geen smeergeld. Voeg een competitief element toe aan je sportschema en als je dat haalt kun je jezelf belonen.

Caterpillar trainer

Bent u wanhopig om te veranderen, maar bang dat het u niet zal lukken?
Heeft u altijd een reden waarom het nu niet het juiste moment is om te starten?

Een caterpillar (rups) trainer is wanhopig om te veranderen maar bang om te falen. U blijft zitten en maakt plannen, maar springt niet uit uw comfortabele cocon. Iedere maandag beweert u dat dit de week is waarin u zult starten, maar tegen de middag heeft u alweer een excuus en heeft u besloten dat de volgende week een veel betere tijd is om te starten. Uw excuses variëren van het weer tot familieverplichtingen, of gewoon dat u zich moe voelt. Pas uw trainingsroutine aan op uw persoonlijkheid.
Met uw trainingspersoonlijkheid zult u de beste resultaten bereiken door bij een groep te gaan:

  • Zoek een groep om mee te wandelen, eentje om gewicht mee te verliezen of vraag een vriend uw succesbuddy te zijn. Als u iemand die het leuk vindt actief te zijn vraagt u te helpen om de eerste stap te nemen, dan komen de volgende stappen vanzelf.
  • Ik kan u zeggen dat de eerste stap altijd het lastigst is, maar binnen no time zal het gevoel dat u krijgt door uw prestaties u vleugels geven.