Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

Vergeet squats – dit is dé bilspieroefening van 2015

Afbeelding-BillenKan je het je nog herinneren? Vorig jaar was heel Instagram en Facebook bezig met het creëren van een perfecte kont door middel van de welbekende squats. Maar waar is deze hype gebleven? Veel meiden zijn erachter dat deze oefening toch niet helemaal ‘je-van-het’ is. Squats zorgen namelijk eerder voor dikke benen dan voor die mooie droomkont waar je eigenlijk op uit bent. Maar hoe kweek je dan wel die perfecte bubblebut zonder dat er plastische chirurgie bij komt kijken of je benen lijken op die van een olifant? Wij hebben dé perfecte oefening voor jullie gevonden.

hip-thrustsWe hebben het over de oefening ‘hip thrust’. Misschien ken je ‘m al, misschien ook niet. Maar je voelt gelijk dat deze oefening goed werkt als je hem uitvoert. Hoe je dat goed doet?

Zorg dat je plat ligt op een zachte ondergrond. Schuif je benen richting je kont, er ongeveer twintig tot dertig centimeter vanaf. Je armen leg je langs je lichaam. Nu is het de bedoeling dat je je kont aanspant, en deze zo hoog mogelijk de lucht in duwt. Breng je kont nu weer omlaag, tot net boven de grond. Herhaal deze beweging dit tot je niet meer kunt, en zorg dat je je billen continu aanspant, alsof er een muntje tussen zit.

hip-thrusts-per-day-for-2-weeksJe kunt eventueel ook nog variëren door snel te gaan, langzaam te gaan, korte bewegingen te maken of door een gewicht op je heupen te leggen. Begin met een laag gewicht, en ga pas hoger als je voelt dat je hier klaar voor bent. Je wil natuurlijk geen blessures oplopen!

Hoe komt het dan dat deze oefening zo goed werkt? Met deze oefening gebruik je je bilspieren intensiever dan iedere andere oefening. Het belangrijkste is om je billen goed aangespannen te houden, en om het uiterste van jezelf te geven. Binnen een paar weken heb jij de bil van je dromen. I promise!

hip-thrusts2