Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

Welk fruit moet ik eten tijdens mijn dieet?

Fruit-dieet

Vele diëten raden fruit aan, maar welk fruit eet u nu best tijdens uw dieet?

Tijdens uw dieet is het belangrijk dat u gezond eet. Een onderdeel van het gezond eten is voldoende fruit nuttigen.

Er wordt aangeraden om maximum 3 stukken fruit per dag te eten. Bij voorkeur fruit met een laag caloriegehalte (beperk het aantal bananen dus). Hieronder een tabel met het aantal calorieën per 100 gram fruit:

Aalbessen
24
kruisbessen
40
aardbeien
24
Lychees
76
Abrikozen
36
mango
60
Appel
40
Meloen
48
Avocado
126
Meloen (water)
36
Banaan
92
Papaja
32
Bosbessen
28
Peren
40
Druiven
64
Perziken
36
Frambozen
32
Pruimen
40
Pompelmoes
28
Sinaasappel
40
Kersen
52
Zwarte kersen
40
Kiwi’s
40

Fruit-dieet

Ook is het belangrijk om voldoende te varieren. Als u altijd een appel eet, probeer dan zeker ook eens iets anders.

Heeft u soms zin naar iets anders dan fruit?

Houd het dan bij een snack met een laag caloriegehalt. Bijvoorbeeld proteïnerepen, die trouwens ook meer vitamines en mineralen bevatten dan de overige snacks.

Meer info over voedingswaarden in fruit: Fruit calorie counter.