Healthy Active Lifestyle Coach Evelyn

Zo verbrand je calorieën op het werk

werk2Heb je geen tijd of zin om na het werk nog te gaan sporten? Geen probleem, ik heb enkele handige tips om calorieën te verbranden op het werk!

ZITTEN VS. STAAN
Al zittend verbrand je zo’n 65 calorieën per uur. Elk excuus om minder tijd al zittend door te brengen is dus welkom. Als je recht staat verbrand je meteen 36 calorieën meer per uur! Zo kan je bijvoorbeeld rechtstaand telefoneren, rechtstaand presenteren of een tripje extra naar de kopieermachine maken.

PRAAT FACE-TO-FACE MET JE COLLEGA’S
Laat interne mails en telefoontjes achterwege en stap even naar de collega waar je iets mee moet bespreken. Om 100 calorieën te verbranden moet je 2000 stappen zetten. Hou je stappenteller dus maar in de aanslag.

OPSPANNEN, STREKKEN EN FLEXEN
Span je been- en bilspieren regelmatig tijdens je werk. Strek en flex je voeten ook af en toe om mooie kuitspieren te krijgen. Gespierde en strakke benen ontwikkelen tijdens het werk was nog nooit zo makkelijk.

PLAN JE SNACKMOMENTEN
Plan je snackmomenten om te voorkomen dat je begint te eten uit verveling. Probeer je snack ook niet aan je bureau op te eten. Wandel even tot aan de eetruimte of naar een collega, zo kunnen jullie een snackmomentje delen.

werk3RUIL JE BUREAUSTOEL VOOR EEN ZITBAL
Als het praktisch gaat, kan je je bureaustoel inruilen voor een zitbal. Op een bal zitten is goed voor je balans en houding en vormt je spieren beter.

STRETCH JE NEK
Stress zorgt vaak voor gewichtstoename. En waar wordt stress bij de meeste mensen opgeslagen? Juist! In de nek. Plan daarom geregeld een momentje in om je nek goed te stretchen.

DRINK VOLDOENDE WATER
Water drijft vet af en reinigt je lichaam. Genoeg water drinken tijdens je werk is dus een kleine inspanning waar je veel goeds voor terugkrijgt.